Friday, October 21, 2011

sinar alhamdulillah


salam,

terlalu ramai yang mengingati hari lahir penulis 20hb lepas.
ibu ayah,paling awal. gembira sepanjang hari. hehe. ^_^
terima kasih yang tidak terhingga diucapkan buat kawan2. hargai sangat. walaupun cuma bertgeur sapa di laman facebook. suatu masa nanti mungkin ketemu jua. ^_^ insyaAllah.


alhamdulillah tahun ini, penulis dan rakan-rakan berjaya meneruskan pengajian ke tahun 4. Begitu cepat masa berlalu. Seperti baru semalam menjejakkan kaki di fakulti perubatan universiti ain shams,.walaupun baru beberapa kali berpeluang belajar di klinik ENT( ear, nose and throat) hati sudah mula rasa teruja.Ramai doktor pakar bekerja keras di dalamnya. menyelesaikan kes satu persatu namun tetap sabar mendidik pelajar yang datang.

Suatu saat ketika melihat seorang pakcik yang datang ke klinik. (beberapa bulan lepas doktor telah buang larynx pakcik ini sebab dia mengalami kanser) diri terasa kecil mengingat kebesaran Allah. kenapa ya?
sebab pertama adalah keadaan pakcik itu sendiri. Cervical lymph node dia diambil sedikit untuk biopsi. bahagian kanan leher seolah2 ada kawasan yang berlubang. sambil menahan kesakitan jahitan di leher pakcik ini dibuka dan disembur antibiotik.(sebenarnya ada satu lagi lubang di bawah area trachea, tapi penulis x pasti sebabnya) Dengan lubang besar di leher pun manusia boleh hidup lagi. kuasa Allah.. :)

Pelbagai keadaan yang penulis perhati bersama teman seperjuangan walaupun baru dua hari berpeluang belajar di klinik. InsyaAllah selepas ini di bilik bedah pula. wah. semoga dipermudahkan segalanya pada tahun ini. semoga penulis dan kawan-kawan berjaya lulus dengan cemerlang, menjadi doktor yang baik. insyaAllah. ^_^

doakan ya. salam. ^_^

p/s: berjaya memiliki otoscope sendiri. happy mode. hohoho. >__<

buat adik tersayang, ibrahim, selamat hari lahir yang ke 17, kakak sayang dan rindu daim selalu, doa kakak moga daim cemerlang dalam apa pun. (19/10). hehe. x lupa juga buat adik lukman (25/10) oman, apa pun kakak sayang dan rindu oman selalu, jaga diri, hati-hati memandu waktu malam. Nanti kakak balik, masak2 untuk semua ya. ^_^

No comments:

Post a Comment